Akademia Nikona - Kurs obsługi lustrzanki cyfrowej - pierwszy krok

Swoją pierwszą lustrzankę cyfrową kupiłam pod koniec szkoły średniej albo już na pierwszym roku studiów czyli mniej więcej 9 lat temu. Był to Nikona D40, który wówczas wygrywał wszystkie rankingi na najlepszą amatorską lustrzankę cyfrową. Jak widać niewcześnie nadszedł czas na poznanie tajników obsługi tegoż urządzenia. Od zawsze uwielbiałam robić zdjęcia ale niestety zbyt często używałam trybów auto - dlaczego? Bo nie chciało mi się czytać instrukcji obsługi. I w końcu w roku 2015 uznałam, że Akademia Nikona będzie strzałem w dziesiątkę.



Czy się pomyliłam? Szczerze mówiąc nie. Dokładnie dowiedziałam się tego co napisane jest w instrukcji obsługi ale szybciej niż jakbym miała czytać ją sama (bo w zaledwie  8h), było trochę zajęć praktycznych i możliwość skorzystania z innych aparatów firmy Nikon. Dostaliśmy też obiektywy do swoich. Do tego sprezentowano nam gadżety i podane zajebiste kanapeczki z łososiem -  żyć nie umierać.

Ale po kolei - kurs zaczyna się od tradycyjnego przedstawiania się (nie wiem po co bo nie pamiętam ani jednego imienia z tego dnia) i powiedzeniu kilku słów o sobie (bardziej pod kątem fotografii czyli dlaczego się w ogóle w tym pokoju znaleźliśmy). Najważniejsza rzecz na start - nauczyć się poprawnie trzymać aparat (zdziwienie - nikt w grupie nie robił tego prawidłowo). Potem poznajemy tajniki trzech magicznych rzeczy: czułość matrycy, czas naświetlania i przysłona.

Żródło nikon.com
Co z tego zapamiętałam? Że im wyższa czułość tym gorsza jakość zdjęcia dlatego zawsze staramy się pracować przy najmniejszej czułości, wysokich używamy przy fotografii koncertowej, sportowej, reportażu i przyrodniczej.

Że manualne tryby w moim aparacie polegają na:
P - ustawieniu ISO, przysłona i czas naświetlania automatycznie
S - ustawieniu czasu (przysłona automatycznie)
A - ustawieniu przysłony (czas automatycznie)
M - wszystko manualnie


Wyszliśmy na zewnątrz i pobawiliśmy się trochę tymi ustawieniami, do tego  było kilka słów o ekspozycji, balansie bieli , ostrości a na koniec i o obiektywach i poznaliśmy super program ViewNX2 dla Nikona, który umożliwia ustawienie wszystkich pozostałych parametrów oprócz właśnie przysłony, czasu naświetlania i czułości.

Także podsumowując za 395zł naprawdę warto się wybrać.
Share on Google Plus

About motocyklistka.eu

1 komentarze:

  1. Fajna ta grafika, wszystko jasno i porządnie pokazuje. Ja się tego nauczyłam w sumie czytając fora fotograficzne i eksperymentując :) Na początku wydaje się skomplikowane, a później się w ogóle o tym nie myśli, wszystko samo się ustawia:) Dużo funu z tego aparatu Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń

...